Oferta edukacyjna na rok szkolny 2020/2021
w Zespole Szkół Budowlanych i Ogólnokształcących w Biłgoraju
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE (Czas nauki 4 lata)
KLASA/PROFIL | PRZEDMIOTY ROZSZERZONE | PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI |
JĘZYKI OBCE |
I a - |
język polski
język polski |
język polski
język polski |
język angielski (drugi język od podstaw lub kontynuacja) |
I b - ekonomiczny
|
język angielski geografia matematyka |
język polski język angielski matematyka geografia |
język angielski
|
I c - medyczny | biologia chemia język angielski |
język polski język angielski matematyka biologia |
język angielski
|
I d - politechniczny | matematyka fizyka informatyka |
język polski język angielski matematyka informatyka |
język angielski
|
TECHNIKUM BUDOWLANE (Czas nauki 5 lat)
KLASA | ZAWÓD | PRZEDMIOTY ROZSZERZONE |
PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI |
JĘZYKI OBCE |
I a |
technik budownictwa |
matematyka
matematyka |
język polski
|
język angielski
|
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA (Czas nauki 3 lata)
KLASA | ZAWÓD | PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI |
JĘZYKI OBCE |
I a |
murarz - tynkarz
(1/2) oddziału |
język polski matematyka język angielski informatyka |
Jeden język do wyboru (angielski, niemiecki, rosyjski) |
I b | monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie |
język polski matematyka język angielski informatyka |
Jeden język do wyboru (angielski, niemiecki, rosyjski) |
Informacje o klasach
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
KLASA I a - HUMANISTYCZNO - PSYCHOLOGICZNA
Przedmioty rozszerzone: język polski, język angielski, biologia/historia
Klasę I a polecamy uczniom uzdolnionym humanistycznie, zainteresowanym językiem polskim, literaturą i historią lub biologią. Profil ten spełnia oczekiwania uczniów w zakresie nauki języków obcych, z dużym naciskiem na język angielski, który realizowany jest w tej klasie w zakresie rozszerzonym. Jako drugi język proponujemy język hiszpański od podstaw lub kontynuację nauki języka rosyjskiego lub niemieckiego.
Zajęcia odbywają się w pracowniach przedmiotowych z wykorzystywaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych.
W trakcie nauki uczniowie uczestniczą w konkursach i olimpiadach z przedmiotów humanistycznych i przyrodniczych, przygotowują programy artystyczne i wystawy okolicznościowe, uczestniczą w ważnych wydarzeniach kulturalnych i historycznych na terenie szkoły i powiatu biłgorajskiego. Rozwijają swoje zdolności recytatorskie i teatralne poprzez udział w konkursach, przedstawieniach teatralnych i wieczorach poetyckich, są również uczestnikami wielu wyjazdów krajoznawczych i kulturoznawczych oraz naukowych z zakresu biologii i medycyny. Współpraca z Uniwersytetem Medycznym w Lublinie oraz UMCS daje uczniom możliwość udziału w wykładach, prelekcjach i zajęciach laboratoryjnych prowadzonych przez pracowników naukowych.
Aktywnie współpracują z Centrum Edukacji Obywatelskiej i innymi organizacjami pozarządowymi przy realizacji ciekawych projektów. Uczniowie przygotowują także programy szkolnych i lokalnych uroczystości patriotycznych, uczestniczą w spotkaniach z prawnikami, politykami, przedstawicielami władz samorządowych, świadkami ważnych wydarzeń historycznych. Ważnym elementem działalności społecznej uczniów jest udział w pracach wolontariatu szkolnego, Polskiego Czerwonego Krzyża i Caritas oraz akcjach ekologicznych.
Absolwenci klasy humanistyczno - psychologicznej są dobrze przygotowani do podjęcia studiów w zakresie prawa, administracji, historii, nauk społecznych, stosunków międzynarodowych, dziennikarstwa, filologii angielskiej, polonistyki oraz innych kierunków humanistycznych i pedagogicznych, psychologii, pielęgniarstwa, położnictwa, rehabilitacji, dietetyki, resocjalizacji oraz fizjoterapii.
Języki obce: język angielski – zakres rozszerzony, język hiszpański od podstaw lub język rosyjski i niemiecki w grupach o różnym stopniu zaawansowania - od podstaw lub kontynuacja.
Przedmioty punktowane podczas rekrutacji: język polski, matematyka, język angielski, biologia/historia
KLASA I b EKONOMICZNA
Przedmioty rozszerzone: geografia, matematyka, język angielski
Klasę o tym profilu proponujemy uczniom ze zdolnościami matematycznymi, którzy analizując rzeczywistość patrzą na nią przez pryzmat liczb, zainteresowanym geografią, turystyką, matematyką i ekonomią, chcących rozwijać się w tych dziedzinach. Klasa dla osób, które cechuje postawa przedsiębiorczości, poszukujących szerokiej wiedzy o współczesnym świecie, zarówno w aspekcie społeczno-politycznym, jak i ekonomiczno – gospodarczym oraz kulturowym. Zwiększona liczba godzin nauczania języka angielskiego umożliwia skuteczne i wszechstronne rozwijanie umiejętności językowych. Kształcenie w tej klasie umożliwi ci skuteczne przygotowanie do egzaminów maturalnych z matematyki, geografii oraz języka angielskiego na poziomie rozszerzonym.
Uczniowie tej klasy mogą działać w Szkolnym Kole Krajoznawczo – Turystycznym PTTK, oraz biorą udział w wielu konkursach i olimpiadach, dzięki którym można zdobyć indeksy wyższych uczelni:
- konkursy i olimpiady matematyczne: Olimpiada „O Diamentowy Indeks AGH”, „Złoty Indeks Politechniki Lubelskiej”, „Matematyka w Technice dla Techników”, Olimpiada Wiedzy Archimedes, Kangur, Alfik, Maks, Matematyczne Zmagania;
- konkursy i olimpiady geograficzne: Olimpiada Geograficzna, Olimpiada „O Diamentowy Indeks AGH” z przedmiotu geografia, Ogólnopolski Konkurs Geograficzny GEO-PLANETA, Konkursy regionalne np. o Ziemi Biłgorajskiej;
- konkursy i olimpiady z języka angielskiego: Olimpiada z Języka Angielskiego, Międzynarodowy Konkurs Tłumaczeniowy Juvenes Translatores, międzynarodowy konkurs Best In English, Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego Clickonmaniac, konkursy gramatyczno – leksykalne, z wiedzy i kultury krajów anglojęzycznych, konkursy recytatorskie, literackie, filmowe i projektowe, festiwale i konkursy piosenki anglojęzycznej.
Nauka w klasie o profilu ekonomicznym umożliwi ci rozwijanie podstawowych umiejętności logicznego myślenia oraz wnioskowania, rozwijanie zdolności analitycznych, a także ukształtowanie podstawowych umiejętności związanych z funkcjonowaniem człowieka w warunkach gospodarki rynkowej Rozwiniesz również sprawności językowe. Z nami zyskasz przepustkę na uczelnie techniczne oraz uniwersytety. Będziesz mógł studiować na kierunkach m.in. takich jak: ekonomia, matematyka i finanse, bankowość, stosunki międzynarodowe, prawo i administracja, rachunkowość i finanse, zarządzanie, logistyka, turystyka i rekreacja, geodezja, geoinformatyka, gospodarka przestrzenna, budownictwo, telekomunikacja, ochrona środowiska, inżynieria środowiska, inżynieria materiałowa, geografia, oceanografia, geografia przestrzenna, geologia i innych kierunkach nauki o ziemi, nauki społeczne, stosunki międzynarodowe, międzynarodowe stosunki gospodarcze, europeistyka, politologia, filologia angielska i wielu innych.
Języki obce: język angielski – zakres rozszerzony, język hiszpański od podstaw lub język niemiecki lub rosyjski prowadzone są w grupach o różnym stopniu zaawansowania - od podstaw lub kontynuacja.
Przedmioty punktowane podczas rekrutacji: język polski, matematyka, geografia, język angielski
KLASA I c MEDYCZNA
Przedmioty rozszerzone: biologia, chemia, język angielski
Chcesz studiować na uczelniach przyrodniczych i medycznych?
Na kierunkach: analityka medyczna, psychologia, biotechnologia, chemia, chemia medyczna, dietetyka, fizjoterapia, higiena dentystyczna, kosmetologia, farmacja, ratownictwo medyczne, biologia, kynologia, zootechnika, mikrobiologia stosowana, technologia żywności, inżynieria chemiczna, nanotechnologia, ochrona środowiska i wielu innych?
Ta klasa jest dla Ciebie!
Uczniowie klasy medycznej:
-
uczestniczyć będą w zajęciach, laboratoriach i wykładach prowadzonych przez naukowców oraz studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, UMCS.
-
staną się uczestnikami konkursów i olimpiad organizowanych przez uczelnie wyższe i inne organizacje naukowe,
-
rozwiną pasje i zdobędą wiedzę w zakresie nauk biologicznych i medycznych.
Opis klasy
- klasa o profilu medycznym skierowana jest do uczniów, którzy swoją przyszłość wiążą z kierunkami medycznymi, przyrodniczymi i technicznymi na uczelniach wyższych,
- stwarza możliwość kontynuowania nauki na kierunkach m.in. takich jak: analityka medyczna, psychologia zdrowia, biotechnologia, dietetyka, fizjoterapia, higiena dentystyczna, kosmetologia, pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne, biologia, kynologia, zootechnika, gospodarka i zarządzanie środowiskiem wodnym, mikrobiologia stosowana, rybactwo, technologia żywności i żywienia człowieka, zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności, chemia, inżynieria chemiczna i procesowa, nanotechnologia, ochrona środowiska, technologia chemiczna,
- priorytetem jest bardzo dobre przygotowanie do matury z biologii, chemii, języka obcego,
- w ramach współpracy z uczelniami wyższymi uczniowie uczestniczą w warsztatach dydaktycznych, kołach naukowych, wykładach i prelekcjach prowadzonych przez pracowników naukowych,
Języki obce: język angielski – zakres rozszerzony, język niemiecki lub rosyjski prowadzone są w grupach o różnym stopniu zaawansowania - od podstaw lub kontynuacja.
Przedmioty punktowane podczas rekrutacji: język polski, matematyka, język angielski, biologia
KLASA I d POLITECHNICZNA
Przedmioty rozszerzone: matematyka, fizyka, informatyka
Klasa politechniczna to propozycja dla uczniów dociekliwych i zainteresowanych nowoczesnymi technologiami. Wybiera ją młodzież zainteresowana przedmiotami ścisłymi, planująca w przyszłości studia uniwersyteckie, politechniczne lub informatyczne. Wachlarz kierunków studiów dostępnych po ukończeniu tego profilu jest bardzo szeroki.
Uczniowie poznają wiedzę z dziedziny fizyki, która umożliwia rozumienie otoczenia. Matematyka realizowana na poziomie rozszerzonym dostarcza narzędzi do badania i opisywania świata. Podczas zajęć z informatyki uczniowie poznają tajniki programowania, obsługi baz danych, arkuszy kalkulacyjnych i tajniki grafiki komputerowej. Zapoznają się z budową komputerów i sieci komputerowych.
Lekcje informatyki i fizyki odbywają się z podziałem na grupy. Języki obce: angielski i niemiecki lub rosyjski prowadzone są w grupach o różnym stopniu zaawansowania. Największa liczba godzin jest realizowana na matematyce, co zapewnia dobre przygotowanie do matury z tego przedmiotu.
Uczniowie biorą udział w konkursach i olimpiadach z matematyki, fizyki, informatyki, ekonomii, które pozwalają zdobyć indeksy wybranych wyższych uczelni.
Jeśli interesują Cię nowe technologie, w przyszłości chcesz mieć ciekawą, kreatywną i dobrze płatną pracę, wybierz klasę politechniczną. Ta klasa zapewni Ci zdobycie najbardziej poszukiwanego wykształcenia.
Języki obce: język angielski, język niemiecki lub rosyjski prowadzone są w grupach o różnym stopniu zaawansowania - od podstaw lub kontynuacja..
Przedmioty punktowane podczas rekrutacji:język polski, matematyka, język angielski, informatyka
TECHNIKUM BUDOWLANE
Technik budownictwa
Przedmioty rozszerzone: matematyka, fizyka/geografia
Technik budownictwa jest zawodem bardzo poszukiwanym na rynkach pracy zarówno w Polsce jak i za granicą. W trakcie kształcenia w zawodzie technik budownictwa uczniowie nabywają umiejętności:
- posługiwania się dokumentacją techniczną w różnych fazach procesu budowlanego,
- tworzenia własnych rozwiązań architektonicznych z uwzględnieniem możliwości technologicznych współczesnego budownictwa,
- wykonywania pomiarów, szkiców inwentaryzacyjnych oraz elementów dokumentacji remontowo - budowlanej,
- projektowania prostych elementów konstrukcyjnych, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, przepisami prawa budowlanego oraz obowiązującymi normami,
- posługiwania się dokumentacją w zakresie organizacji budowy i robót,
- dobierania technologii, materiałów i sprzętu do wykonania określonego zadania,
- ustalania metod realizacji robót, przydziału zadań dla zespołów roboczych i kierowania przebiegiem robót,
- sporządzania kalkulacji robót budowlanych, kosztorysów i umów przetargowych,
- organizowania i kierowania robotami remontowymi i rozbiórkowymi,
- wykorzystywania programów komputerowych przydatnych w zawodzie,
- posługiwania się językiem obcym zawodowym,
- podejmowania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Uczniowie mają okazję uczestniczenia w wielu pokazach i prezentacjach organizowanych przez wspomagające szkołę firmy.
Zdobyte kwalifikacje
K1 - wykonywanie robót murarskich i tynkarskich BUD.12.
K2 - Organizacja i kontrola robót budowlanych oraz sporządzanie kosztorysów BUD.14.
Perspektywy:
Absolwenci technikum budowlanego mogą pracować w firmie budowlanej na stanowisku majstra budowy lub kosztorysanta, w biurze projektowym na stanowisku kreślarza lub kosztorysanta, rozpocząć staż na uprawnienia budowlane lub kontynuować naukę na dowolnym kierunku studiów wyższych, najczęściej jednak wybierają uczelnie techniczne: wydział budownictwa i architektury oraz pokrewne: geodezję, inżynierię środowiska, ochronę środowiska, inżynieria materiałowa, górnictwo nafty i gazu.
Na terenie naszego miasta i w okolicy funkcjonuje wiele firm i instytucji, w których absolwenci technikum mogą znaleźć zatrudnienie. Są to między innymi:
- jednostki administracji samorządowej - urząd miasta lub gminy, starostwo powiatowe
- jednostki administrujące spółdzielniami mieszkaniowymi,
- firmy wykonawcze branży budowlanej, biura projektowe, składy i hurtownie materiałów budowlanych.
Języki obce: język angielski, język niemiecki lub rosyjski prowadzone są w grupach o różnym stopniu zaawansowania - od podstaw lub kontynuacja.
Przedmioty punktowane podczas rekrutacji: język polski, matematyka, język angielski, informatyka/geografia
SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA
Klasa I a - zawód dekarz nr 712101 - ½ oddziału
Kształcenie w zawodzie dekarz odbywa się w 3-letnim cyklu Branżowej Szkoły I Stopnia. Do podjęcia nauki w tym zawodzie niezbędne są sprawność manualna, zmysł równowagi, wyobraźnia przestrzenna, odporność na warunki pogodowe, dokładność i samokontrola.
W toku nauki uczniowie są przygotowywani do wykonywania robót związanych z wykonaniem jednego z ważniejszych elementów budowli, jakim jest pokrycie dachu oraz umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi. Dziełem dekarza jest poszycie a więc ta najważniejsza część dachu, która bezpośrednio chroni budowlę przed wpływami atmosferycznymi.
Dekarz to rzemieślnik trudniący się kryciem dachów rożnymi materiałami, ich konserwacją i naprawą oraz montażem urządzeń służących do odprowadzania wody z powierzchni dachów. Wykonuje także podkłady pod pokrycia dachowe oraz montuje okna dachowe, wyłazy i świetliki.
Celem kształcenia w tym zawodzie jest przygotowanie uczących się do wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy w warunkach współczesnego świata.
W toku nauki uczniowie są przygotowywani do wykonywania robót związanych z wykonaniem dachów o różnym przeznaczeniu, do których należą między innymi:
- Dachy spadziste, dachy płaskie, pulpitowe, kolebkowe i inne;
- Montaż okien dachowych, świetlików oraz wyłazów;
- Montaż orynnowania, barier przeciwśniegowych i stopni kominiarskich;
- Wykonanie wszelkiego rodzaju obróbek blacharskich;
- Konserwacja i roboty renowacyjne.
Zdobyte kwalifikacje
K1 - wykonywanie robót dekarsko – blacharskich BUD.03.
Po ukończeniu szkoły w tym zawodzie absolwenci potrafią m. in.:
- Analizować dokumentację budowlaną ;
- Wykonywać podstawowe prace dekarskie i ciesielskie;
- Montować różnego rodzaju pokrycia dachowe;
- Prowadzić dokumentację związaną z kalkulację kosztów i zapotrzebowaniem materiałów;
- Organizować stanowisko pracy tak na ziemi jak i na dachu.
- Posługiwać się profesjonalnym sprzętem i urządzeniami do pracy w zawodzie.
Zatrudnienie:
Zawód dekarze jest jednym z najbardziej poszukiwanych zawodów w naszym rejonie i nie tylko. Absolwent klasy dekarskiej może być zatrudniony w firmie zajmującej się pracą w tym zawodzie lub otworzyć własną firmę dekarską.
Dekarze należą do grupy wykwalifikowanych pracowników budownictwa poszukiwanych w kraju i za granicą. Praktycznie żadna inwestycja budowlana nie może być ukończona bez wykonania prac dekarskich. Pracodawcy w kraju oczekują na profesjonalnie przygotowanych absolwentów szkół branżowych , kształcących dla potrzeb budownictwa.
Klasa I a - zawód murarz-tynkarz nr 711204 - ½ oddziału
Kształcenie w zawodzie murarz - tynkarz odbywa się w 3-letnim cyklu Branżowej Szkoły I stopnia.
Kandydat na murarza-tynkarza musi przejść specjalistyczne badania lekarskie – sprawdzić wzrok, słuch, koordynację wzrokowo-słuchową oraz poczucie równowagi.
W toku kształcenia w zawodzie murarz - tynkarz, uczniowie nabywają umiejętności związane z wznoszeniem ścian z cegieł, kamieni, elementów betonowych, gipsowych, ceramicznych i innych materiałów budowlanych, nakładaniem warstw tynkarskich (wapiennych, cementowych, żywicznych, alabastrowych). Oprócz ścian może wykonywać także schody, filary czy stropy, wykonywać na ścianach okładziny, wykuwać otwory oraz samodzielne sporządzić zaprawy murarskie i tynkarskie, w tym orientować się w cechach różnych zapraw i recepturach ich sporządzania.
Zdobyte kwalifikacje
K1 - wykonywanie robót murarskich i tynkarskich BUD.12.
Po ukończeniu szkoły w tym zawodzie absolwenci nabywają umiejętności m. in.:
1) wykonywania zapraw murarskich, tynkarskich i mieszanek betonowych;
2) wykonywania murowanych konstrukcji budowlanych;
3) wykonywania tynków wewnętrznych i zewnętrznych;
4) wykonywania remontów i rozbiórki murowanych konstrukcji budowlanych;
5) wykonywania napraw tynków wewnętrznych i zewnętrznych.
Zatrudnienie
Z informacji umieszczonej na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej wynika, że zawód murarz – tynkarz należy do grupy zawodów potrzebnych i poszukiwanych na rynku pracy w kraju i a wszyscy wiedzą że również po za granicami naszego państwa. Pracodawcy w kraju oczekują na profesjonalnie przygotowanych absolwentów szkół branżowych i techników kształcących dla potrzeb budownictwa. W ich ocenie poza kwalifikacjami zawodowymi, ważne są także kompetencje personalne i społeczne, choćby zaangażowanie w wykonywaną pracę.
Pracodawcy zagraniczni cenią sobie polskich fachowców z branży budowlanej, jednak wymagają umiejętności posługiwania się językiem zawodowym.
Osoby przedsiębiorcze mogą otworzyć własne firmy budowlane, w których będą zatrudniali innych.
Języki obce: Jeden język do wyboru:język angielski, język niemiecki lub rosyjski prowadzone są w grupach o różnym stopniu zaawansowania.
Przedmioty punktowane podczas rekrutacji: język polski, matematyka, język angielski, informatyka
Klasa I b - monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie nr 712905
Kształcenie w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie odbywa się w 3-letnim cyklu Branżowej Szkoły I stopnia.
Montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie winna charakteryzować odpowiedzialność i zdyscyplinowanie, a także dokładność przy wykonywaniu zadania, co jest podstawą jakości i trwałości wykonanej pracy. Powinno go cechować wyczucie proporcji, piękna i estetyki, co ma wpływ na efekt końcowy jego pracy.
W toku kształcenia w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie uczniowie są przygotowywani do wykonywania:
- montowania systemów suchej zabudowy;
- wykonywania robót malarskich;
- wykonywania robót tapeciarskich;
- wykonywania robót posadzkarskich;
- wykonywania robót okładzinowych.
Różnorodność prac wykonywanych w tym zawodzie wymaga od montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie szerokiego stanu wiedzy ze szczególnym zwróceniem uwagi na nowe technologie proponowane przez producentów, najnowsze narzędzia i sprzęt pomocniczy oraz otwartość na nowe trendy stosowane w budownictwie przemysłowym i jednorodzinnym.
Zdobyte kwalifikacje
K1 - wykonywanie robót montażowych, okładzinowych i wykończeniowych BUD.11.
Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wykonuje w obiektach budowlanych: montaż systemów suchej zabudowy, roboty malarskie, tapeciarskie, roboty posadzkarskie i okładzinowe. Montaż systemów suchej zabudowy obejmuje: wykonywanie ścianek działowych, okładzin ściennych, sufitów podwieszanych oraz wykonywanie obudów konstrukcji. Roboty malarskie obejmują nanoszenie powłok malarskich w różnych technikach z uwzględnieniem różnego rodzaju podłoża, natomiast roboty tapeciarskie obejmują tapetowanie różnymi rodzajami tapet z uwzględnieniem rodzaju podłoża. Roboty posadzkarskie obejmują: wykonywanie posadzek z drewna, płytek lastrykowych, płytek ceramicznych, płytek z tworzyw sztucznych, wykładzin rulonowych z tworzyw sztucznych oraz posadzek bezspoinowych. Roboty okładzinowe obejmują: wykonywanie okładzin ściennych z materiałów drewnianych, ceramicznych, kamiennych oraz z tworzyw sztucznych. Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie przeprowadza konserwację i naprawy powłok malarskich, tapet, posadzek i okładzin; dokonuje przedmiaru tych robót obliczając zapotrzebowanie materiałowe oraz rozlicza koszty ich wykonania.
Zatrudnienie
Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie może być zatrudniony w firmach budowlanych oraz remontowych wykonujących roboty wykończeniowe lub własnej firmie wykonującej roboty wykończeniowe.
Monter zabudowy należy do grupy wykwalifikowanych pracowników budownictwa poszukiwanych w kraju i za granicą. Praktycznie żadna inwestycja budowlana nie może być ukończona bez wykonania prac wykończeniowych . Pracodawcy w kraju oczekują na profesjonalnie przygotowanych absolwentów szkół zawodowych, kształcących dla potrzeb budownictwa.
Języki obce: Jeden język do wyboru:język angielski, język niemiecki lub rosyjski prowadzone są w grupach o różnym stopniu zaawansowania.
Przedmioty punktowane podczas rekrutacji: język polski, matematyka, język angielski, informatyka
Zasady rekrutacji absolwentów szkoły podstawowej
na rok szkolny 2020/21 do:
II Liceum Ogólnokształcącego w Biłgoraju
Technikum Budowlanego w Biłgoraju
Branżowej Szkoły I Stopnia Nr 3 w Biłgoraju
§ 1
Podstawa prawna
-Ustawa - Prawo oświatowe - art.130-162 (Dz.U. z 2019 r. poz.1148,1078,1287,1818,2197,2248.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2019 r. poz.1737)
- Zarządzenie nr 5/2020 Lubelskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego.
- Zarządzenie nr 9/2020 Lubelskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymieniane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz określenia miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021 w województwie lubelskim.
§ 2
1. Rekrutację do szkoły przeprowadza szkolna komisja rekrutacyjno - kwalifikacyjna powołana przez Dyrektora szkoły.
2. Rekrutacja odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego.
§ 3
1. W roku szkolnym 2020/21 kandydaci posiadający świadectwo ukończenia szkoły podstawowej przyjmowani są do:
· czterech oddziałów Liceum Ogólnokształcącego
· jednego oddziału Technikum Budowlanego
· dwóch oddziałów Branżowej Szkoły I Stopnia
2. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe zobowiązani są przedłożyć zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
§ 4
1.Kandydaci do poszczególnych typów szkół dokonują rejestracji w systemie elektronicznym w macierzystej szkole wskazując według preferencji wybrane przez siebie szkoły.
2. Kandydaci spoza systemu elektronicznej rejestracji tworzą samodzielnie konta w systemie.
3. Wydrukowany i podpisany przez kandydata i rodziców wniosek należy dostarczyć do szkoły pierwszego wyboru.
§ 5
1. Do poszczególnych typów szkół przyjmowani są uczniowie kolejno z największą ilością punktów.
2. W przypadku większej liczby kandydatów niż miejsc w szkole na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wyniki egzaminu ósmoklasisty,
2) wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalonych przez dyrektora szkoły, jednym z tych przedmiotów jest język angielski, a drugim:
Liceum Ogólnokształcące:
I a - biologia lub historia
I b - geografia
I c - biologia
I d - informatyka
Technikum Budowlane:
I a - informatyka lub geografia
Branżowa Szkoła I Stopnia:
I a - informatyka
I b - informatyka
3) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem
4) szczególne osiągniecia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
a) uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły
b) osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu.
§ 6.
1. Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 ustawy o systemie oświaty, jest przyjmowany w pierwszej kolejności.
2.Wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, które mogą być uwzględnione w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021 i wymienione na świadectwie ukończenia szkoły, został zawarty w Zarządzeniu Nr 9/2020 Lubelskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 lutego 2020 r.
§ 7
1. O kolejności przyjęć kandydatów do klasy pierwszej decyduje liczba uzyskanych przez nich punktów rekrutacyjnych.
2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego na drugim etapie przyjmuje się kandydatów:
a) z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
3. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego na drugim trzecim etapie pierwszeństwo mają kandydaci:
b) spełniający jedno lub więcej z kryteriów opisanych w art. 132 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe
- wielodzietność rodziny kandydata
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą
Powyższe kryteria mają jednakową wartość.
§ 8
Zasady obliczania punktów
BUD.12. - Wykonywanie robót murarskich i tynkarskich
BUD.14. - Organizacja i kontrola robót budowlanych oraz sporządzanie kosztorysów